Suhopolje 2016.HKUD „Stolac“ iz Stoca sa svojim župnikom don Rajkom gostovali smo po prvi put u subotu i nedjelju, 6. i 7. kolovoza 2016. u prijateljskom posjetu KUU-i „Suhopolje“ iz Suhopolja u Hrvatskoj i njihovu župniku vlč. Pavi Filipoviću, koji su nas ove godine pozvali na Međunarodnu smotru Folklora „Golubica bijela“ u Suhopolje.

Suhopoljci su nas pozvali ove godine preko svojih voditeljica Martine Litrić, predsjednice i Ane Kožul blagajnice Društva što smo mi Stočani i naš Dumo s oduševljenjem prihvatili. Naime Anina baka Cica Matić je rodom iz Stolačkog kraja, a pratili su i na Youtubu naše nastupe i sve su to bili dovoljni razlozi da se ove godine nađemo u Suhopolju kod Virovitice.

Pošli smo u subotu, 6. kolovoza u četiri sata ujutro i autobusom iz Stoca uz Božji blagoslov krenuli prema Suhopolju. Uputismo se preko Sarajeva, Zenice, Žepča, Doboja, Šamca, Našica i Slatine, te uz 2-3 odmora stigosmo na odredište. U Suhopolje smo došli u subotu oko 14,30 sati gdje su nas dočekali naši domaćini KUU-a „Suhopolje“ na čelu s voditeljicama Martinom i Anom. Prijateljska i srdačna dobrodošlica uz prigodno čašćenje domaćim specijalitetima.

Poslije smo krenili s našim domaćinima u grad na obilazak i osvježenje, a naš Dumo posjetio je mjesnog župnika. Poslije su se za nastup sva društva pripremila u prostorijama mjesne Osnovne škole. U 17,30 sati krenula je svečana povorka HKUD-ova u narodnim nošnjama ulicama Suhopolja.

U 18,00 sati sva su društva po protokolu navratila u župnu crkvu sv. Terezije Avilske, gdje nas je sve pozdravio, kratko kroz povijest proveo i na kraju blagoslovio suhopoljski župnik don Pavo. Zatim pred „Hrvatskim domom“ sva su se društva kroz 3 minute svojim programom predstavila okupljenom puku i u 19,00 sati bili smo svi u gradskom parku gdje je pripravljen veliki šator za ovu prigodu. Velika masa svijeta je dočekala društva, a onda je gradonačelnik sve lijepo pozdravio naglasivši posebno nas Stočane koji smo svojim dolaskom ovu Smotru učinili međunarodnom.

Dvoje voditelja u narodnim nošnjama preuzeli su vodstvo Večeri Folklora pozdravili sve nazočne, a onda su Smotru otvorili domaćini, kako to i priliči, poslije su zaredala ostala društva iz Lijepe naše. Jedini smo mi iz Stoca bili gosti sa strane, što je okupljeni svijet s oduševljenjem prihvatio. Kad smo došli na red voditelj nas je lijepo pozdravio i okupljenom svijetu predstavio te najavio program Društva, pa su zatim na suhopoljskoj pozornici zaredali hercegovački bećarci, kola, pjesme, igre, pleteno i trusa s poskočicama, a sve popraćeno čestim, spontanim i gromoglasnim pljeskom oduševljene publike, tako da su se pozornica i šator stopili u jedno tijelo. Pokazali smo dostojno svu kulturu i ljepotu Hrvata stolačkoga kraja kroz pjesmu i igru. Na kraju su razmjenjeni prigodni darovi uz obostrane lijepe i prijateljske dosjetke i šale. Poslije je slijedila obilata večera, prije koje smo, na Dumin poziv, zapjevali i pomolili se, a Dumo na sve nas, na pripravljenu hranu i piće te na domaćine, kuhare i konobare zazvao Božji blagoslov. Pri kraju večere Dumo je sve naše domaćine obdario prigodnim stolačkim suvenirima krunicama i medaljicama. Poslije pjesme i molitve uputismo se ponovno u šator na zajedničko druženje i zabavu uz domaće tamburaše. Na pauzi uze naš Mato harmoniku, te mi Stočani napravismo pod šatorom neviđenu feštu na obostrano zadovoljstvo. Na kraju bogato ispunjene večeri krenuli smo na počinak i odmor u Viroviticu, a naš Dumo kod župnika don Pave.

Sutra u nedjelju, po dogovoru s Dumom, dođosmo u 9,00 sati u suhopoljsku župnu crkvu, pripremismo se za sv. Misu, dogovor i kratka proba. U 9,30 sati slijedila je svečana sv. Misa koju je, uz koncelebraciju župnika domaćina, predvodio i prikladnu propovijed održao naš stolački Dumo. Pod sv. Misom čitali su naši mladi i predvodili liturgijsko pjevanje u koje se uključila čitava crkva. Na početku je naš župnik sve pozdravio i izrazio zadovoljstvo što se dogodio ovaj susret u Suhopolju. Prenio je pozdrave naše župe Stolac i čitave Hercegovine preko našeg Folklornog društva iz Stoca. Pozdrave je uputio svim župljanima Suhopolja, suhopoljskom Folklornom društvu i zahvalio im na pozivu, te mjesnom župniku don Pavi. Naglasio je kako u Crkvi Božjoj nema stranaca i kako smo svi u svakoj župi kao kod svoje kuće, a to osjećamo i ovdje u Suhopolju. U propovijedi je Dumo istaknuo sve one vrijednosti koje su naš narod očuvale u njegovoj povijesti a to je: Vjera u Boga, obiteljska molitva, nedjeljna sv. Misa, kršćanski brak i zdrava obitelji, to su vrijednosti koje su nas održale u povijesti i koje će nas očuvati u budućnosti. Na kraju Mise Dumo uime nas svih dijeli darove u folklornim vrećicama Martini i Ani našim domaćicama koje su nas uime njihova Društva pozvale te župniku don Pavi i svima još jedanput zahvaljuje na pozivu i sada Dumo poziva suhopoljsko Društvo i njihova župnika don Pavu da nam uzvrate posjet dogodine za Ilindan što oni rado prihvaćaju. Zatim mjesni župnik vlč. Pavo zahvaljuje nama iz Stoca, našemu Dumi i potiče da se ovo prijateljstvo nastavi.

Poslije sv. Mise, održali smo pred crkvom kratki program koji je popraćen velikim oduševljenjem svega nazočnog mnoštva. Poslije Mise vani ugodna atmosfera rukovanja, čestitanja, pozdravljanja, javljaju nam se uzbuđeni i s puno emocija naši Stočani i Stočanke koji sada tamo žive, predstavljaju nam se: mi smo Pažini, mi smo Puljići, Gaštanovići, Papci, Raguži, Kukrike…, mi smo iz Stoca, mi iz Rotimlje, mi sa Šćepan Krsta, mi iz Hodova, mi iz Ljutaca… mi iz Bosne Buzuk, imamo rodbinu u Stocu… Bože, kako je lijepo, dirljivo i ugodno kad se braća i sestre nađu zajedno, to se ne može ni s čim usporediti. Slikamo se, pitamo se, pobuđujemo uspomene… Dumo vadi iz tašne stolačke monografije, CD i DVD Društva, domaću lozu, krunice, narukvice, medaljice… daruje, blagoslivlje, narod zahvaljuje… Kad ćete nam opet doći? Bože zdravlje ovo je tek početak i tako se srdačno i s puno lijepih osjećaja rastadosmo pred suhopoljskom crkvom.

Sada nas naši domaćini vode u mjesni restoran na ručak, s nama je kompletno vodstvo suhopoljskog Folklora, župnik don Pavo, kapelan don Mario, svi mi Stočani i naš Dumo. Pjesma, molitva, blagoslov, ručak, ugodan razgovor. Na kraju svojim prigodnim govorom predsjednica Martina sve pozdravlja, gostima zahvaljuje, uručuje prigodne darove, opremaju nas za sretan put ićem i pićem. Naš Dumo na kraju zahvaljuje još jedanput svima uz napomenu da se vidimo dogodine za Ilindan u Stocu, kako suhopoljsko Društvo tako i njihovi svećeninici Pavo i Mario. Srdačno rukovanje, izmjena dojmova i uz blagoslov polazak prema autobusu. Sve je ovo vrlo lijepo popratio fotom i kamerom naš prijatelj Josip iz Neuma, na čemu mu velika hvala. U 12,30 sati krenusmo kući obogaćeni svime što smo doživjeli u ova dva dana. U povratku je Dumo posjetio Ergelu lipicanaca u Lipiku. U Banja Luku je Dumo navratio u trapistički samostan kod svojih školskih kolega dvojice rođene braće redovnika Zvonke i Tome. Oni i danas proizvode sir Trapist poznat u čitavom svijetu. Dođosmo u Stolac oko 21,00 sat zahvalni Bogu za sva dobra koja nam je udijelio pri ovom susretu, a domaćinima iskrena hvala na lijepom prijemu.

Kontakt info

HKUD "STOLAC" Stolac
Zrinsko-Frankopanska bb
88360 Stolac

+387 (0)63 496 009

+387 (0)36 853 005

info@hkud-stolac.com

"Stolac grad svetog Ilije, u njemu mi najmilije,
Stolac grad volim ja, sve dok teče Bregava!"